2013-07-24

Modlitwa za kota


Panie Boże, nie jestem aniołem,
dziś niewielu jest takich na świecie,
może ci, co na ziemskim padole
pokochali zwierzęta i dzieci.

Panie Boże, powiedziałeś "Proście",
rzekłeś "Proście, a będzie wam dane"...
Wiedz, że wczoraj po tęczowym moście
poszedł do Ciebie mój kot ukochany.

Panie Boże, poznasz go z łatwością,
miał sierść jedwabistą, cztery łapki, ogon,
proszę, o Panie, zawołaj go głośno,
bo miał w zwyczaju nie słuchać nikogo.

Panie Boże, nie proszę dla siebie,
znajdź mu jakąś osobę przyjazną,
by głodny i smutny nie był i żeby
mógł sobie przy kimś bezpiecznie zasnąć.

Panie Boże, a gdy tak się stanie,
że i mnie stąd zabrać się będzie trzeba,
pozwól, by wyszedł mi na spotkanie,
kiedy wędrować będę do nieba...

Wiersze z kotem, 2004, str. 76-77

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz